Marketingstratégia tervezés
Minden marketing tevékenység alapja és kiinduló pontja a stratégiai tervezés . Az egyik legnagyobb és leggyakrabban elkövetett hiba, hogy a piaci szereplők sajnálják a marketingstratégia kialakítására szánt időt, pénzt és energiát. Helyette céltalanul belecsapnak valaminek a megvalósításába, majd csodálkozva tapasztalják, hogy nem volt hatékony a kampányuk.
A marketingstratégia lényege, hogy a vállalkozás meghatározza azokat az alapfeltételeket és módszereket, amelyek segítenek megszólítani a terméke vagy szolgáltatása iránt érdeklődő potenciális ügyfeleket, vásárlókat, illetve segítenek növelni a termékkörből, szolgáltatásokból származó bevételt.
Marketingstratégia fogalma
A marketingstratégia egy hosszú távú terv a vállalat marketing céljainak elérésére. Ez tartalmazza a cég ügyfeleit, vásárlóit és azok igényeit, az ügyfelek eléréséhez használható csatornákat és azokat a tényezőket, amivel fenntartható és határozott versenyelőny alakítható ki az adott piacon.
A marketingterv vagy -stratégia nem feltétlenül egyetlen, általános dokumentumot jelöl. A vállalat profiljától és a versenyhelyzettől függően különböző típusú marketingstratégia készíthető. Íme a leggyakrabban használt típusok:
Marketingstratégia típusai
- Online marketingstratégia: social media organikus és fizetett elérései, email marketing, PPC hirdetések, SEO és digitális tartalomstratégia megfogalmazása.
- Offline marketingstratégia: ATL és BTL eszközök használatának módja, „klasszikus” marketingstratégia.
- PR-stratégia: belső- és külső PR-t érintő lépések és eszközök megfogalmazása.
- Employer branding-stratégia: belső marketingszükségletek kielégítésére szolgál (pl. munkáltatói márkaépítés).
- Márkastratégia: új márka bevezetésére és piacon tartására vonatkozó marketing lépések megfogalmazása.
Marketingstratégia kialakítása
Az Aha Marketing csapata segít kialakítani céged hatékony marketingstratégiáját! Szakértelmünkkel segítünk elkerülni azokat a szarvashibákat, amit a legtöbb hazai kkv és nagyvállalat rendre elkövet a marketingstratégia tervezés során.
Fogjuk a kezed már az ötletelés fázisától és végig kísérünk a marketingstratégia lépésein:
- Üzleti célok meghatározása
- Marketingcélok meghatározása
- Piackutatás
- Buyer Persona kialakítása
- Kommunikációs csatornák meghatározása
- Marketingkampányok definiálása
- Stratégia végrehajtása
- Eredmények mérése
Gondolkozol a piacra lépésen? Vagy inkább javítanád egy meglévő terméked, szolgáltatásod hatékonyságát? Vagy talán épp új márkát készülsz bevezetni? Állunk rendelkezésedre, hogy maradandó benyomást keltsünk célcsoportodban! Teljes körű marketingstratégia-tervezés elérhető már a kis- és középvállalkozások számára is!
Minden marketing tevékenység alapja és kiinduló pontja a stratégiai tervezés . Az egyik legnagyobb és leggyakrabban elkövetett hiba, hogy a piaci szereplők sajnálják a marketingstratégia kialakítására szánt időt, pénzt és energiát. Helyette céltalanul belecsapnak valaminek a megvalósításába, majd csodálkozva tapasztalják, hogy nem volt hatékony a kampányuk.
A marketingstratégia lényege, hogy a vállalkozás meghatározza azokat az alapfeltételeket és módszereket, amelyek segítenek megszólítani a terméke vagy szolgáltatása iránt érdeklődő potenciális ügyfeleket, vásárlókat, illetve segítenek növelni a termékkörből, szolgáltatásokból származó bevételt.
Marketingstratégia fogalma
A marketingstratégia egy hosszú távú terv a vállalat marketing céljainak elérésére. Ez tartalmazza a cég ügyfeleit, vásárlóit és azok igényeit, az ügyfelek eléréséhez használható csatornákat és azokat a tényezőket, amivel fenntartható és határozott versenyelőny alakítható ki az adott piacon.
A marketingterv vagy -stratégia nem feltétlenül egyetlen, általános dokumentumot jelöl. A vállalat profiljától és a versenyhelyzettől függően különböző típusú marketingstratégia készíthető. Íme a leggyakrabban használt típusok:
Marketingstratégia típusai
- Online marketingstratégia: social media organikus és fizetett elérései, email marketing, PPC hirdetések, SEO és digitális tartalomstratégia megfogalmazása.
- Offline marketingstratégia: ATL és BTL eszközök használatának módja, „klasszikus” marketingstratégia.
- PR-stratégia: belső- és külső PR-t érintő lépések és eszközök megfogalmazása.
- Employer branding-stratégia: belső marketingszükségletek kielégítésére szolgál (pl. munkáltatói márkaépítés).
- Márkastratégia: új márka bevezetésére és piacon tartására vonatkozó marketing lépések megfogalmazása.
Marketingstratégia kialakítása
Az Aha Marketing csapata segít kialakítani céged hatékony marketingstratégiáját! Szakértelmünkkel segítünk elkerülni azokat a szarvashibákat, amit a legtöbb hazai kkv és nagyvállalat rendre elkövet a marketingstratégia tervezés során.
Fogjuk a kezed már az ötletelés fázisától és végig kísérünk a marketingstratégia lépésein:
- Üzleti célok meghatározása
- Marketingcélok meghatározása
- Piackutatás
- Buyer Persona kialakítása
- Kommunikációs csatornák meghatározása
- Marketingkampányok definiálása
- Stratégia végrehajtása
- Eredmények mérése
Gondolkozol a piacra lépésen? Vagy inkább javítanád egy meglévő terméked, szolgáltatásod hatékonyságát? Vagy talán épp új márkát készülsz bevezetni? Állunk rendelkezésedre, hogy maradandó benyomást keltsünk célcsoportodban! Teljes körű marketingstratégia-tervezés elérhető már a kis- és középvállalkozások számára is!